Jeep Avenger, první elektromobil americké značky, bude na silnicích k vidění od června. Je to zároveň nejmenší vozidlo, které kdy Jeep vyrobil, a první model určený výhradně pro Evropu. Ceny evropského "auta roku 2023" začínají na 940 000 korun.
Avenger měří 4,08 metru, je tedy velký pouze jako Polo a je o délku mobilu kratší než dosud nejmenší Jeep, Renegade s délkou 4,27 metru. Zpočátku bude k dispozici pouze s pohonem předních kol - verze s pohonem všech kol má následovat příští rok. Ale přinejmenším po vizuální stránce je Avenger s moderní interpretací ikonické masky chladiče se sedmi štěrbinami skutečným Jeepem.
Platforma Stellantis
Pod tvarovanými plechy se skrývá známá elektrická platforma skupiny Stellantis, na níž jsou založeny modely jako Peugeot e-208 nebo Opel Corsa-e. Přední kola pohání elektromotor o výkonu 115 kW/156 k, který je napájen z baterie o kapacitě 54 kWh. Jeep udává dojezd podle WLTP necelých 400 km. Na rychlonabíjecí stanici může Avenger odebírat až 100 kW proudu. To znamená, že baterii lze nabít z 20 na 80 procent v nejlepším případě za 24 minut. U wallboxu se střídavým proudem o výkonu 11 kW trvá kompletní nabití 5,5 hodiny.
Vývojáři dopřáli svému malému SUV vynikající jízdní komfort. Vibrace a zvuky z jízdy se k cestujícím dostanou jen na opravdu hrubé vozovce. Jinak je odpružení Avengeru pozoruhodně vyspělé. Řízení je možná pro někoho příliš hladké a nepřesné, ale odpovídá charakteru kompaktního vozu, který chce dobývat město svižně a s lehkostí.
Mimo městské hradby Avenger klidně proplouvá provozem. Zatáčky bere přímočaře, rozvážně a vůbec ne vrtkavě. Je cítit, že relativně lehké SUV (1,6 tuny) není mohutným elektrickým tahounem na plyn. Pokud se budete mírnit, budete spokojeni se spotřebou mezi 15 a 16 kWh.