Od samého počátku vedly subkultury – zejména mládeže – neustálou konverzaci s mainstreamovou společností, přivlastňovaly si její produkty a upravovaly je pro své vlastní účely. A přestože bylo běžné přisuzovat subkulturám politické cíle, ani ty už v současnosti nejsou nezbytné. Subkultury tedy dnes mohou existovat bez politické identity a také nemusí proti něčemu bojovat. Bohatě stačí, aby se oddělily od hlavního proudu tím, že přebírají nejrůznější kulturní aspekty a mění je způsobem, který vytváří smysl pro další lidi.

Kdysi platilo, že pokud jste patřili k nějaké subkulturní skupině, oblékali jste se určitým způsobem. Pankáči byli na ulici rozpoznatelní díky svým koženým bundám, tričkům a kalhotám s cvoky nebo číru. Subkultura grunge v 90. letech zase přiměla teenagery oblékat se do kostkovaných košil, roztrhaných džínů a tenisek Converse. Vansy jste si obuli jen tehdy, když jste jezdili na skateboardu, a volné tepláky, Timberlandy a zlaté řetězy jste obvykle nosili, pokud jste poslouchali hudbu rappera 50 Centa nebo Wu-Tang.
Dnes už nemusíte být vyznavačem punku nebo indie, abyste mohli nosit boty Dr. Martens. Pokud nosíte oblečení značky Dickies nebo Supreme, nemusí to nutně znamenat, že jezdíte na skejtu. A klidně můžete vlastnit teplákovou soupravu Balenciaga, tenisky Yeezy, vintage kalhoty Carhartt a kašmírový svetr Ermenegildo Zegna, aniž by to vyvolalo pozdvižení obočí. Možná právě proto jsou dnes například sneakerheads nosící tenisky Air Jordan 11, které byly původně určené k nošení na basketbal, stejnou subkulturou jako pankáči. Když tedy sneakerhead přetvoří tyto legendární tenisky na módní statement, původní sportovní záměr je zcela pozměněn.

V případě subkulturní módy, jak jsme ji znali, byl konkrétní styl subkultury nošen pouze v rámci dané komunity. Avšak nyní, kdy jsme neustále na sociálních sítích, jsme svědky nespočetného množství módních subkultur a estetik, které jsou nejrůzněji napodobovány a upravovány. To umožnila a ovlivnila zejména generace Z a nejrůznější influenceři na Instagramu a TikToku, jež neustále představují nové trendy a estetiky. Dá se tedy říct, že pokud video zabilo rozhlasovou hvězdu, pak to byl internet, kdo zabil subkultury.
V současné době existuje tolik estetik neboli "cores", z nichž si lze vybírat. Vzpomeňte si třeba na normcore, cottagecore a v poslední době oblíbený blokecore. Každý den můžete cosplayovat za jinou postavu a obměňovat různé estetiky. Jeden den můžete být tátou v obchoďáku, druhý den milovníkem anime a další den klidně skejťákem.

Jedním z důvodů tohoto neustále se měnícího přístupu ke stylu je, že po deseti letech minimalistické kultury se opět vrací maximalismus a přehnaný konzum. V současné době nakupujeme pětkrát více oblečení než v 80. letech a o 60 % více než před 15 lety. Tyto věci si také necháváme o polovinu déle. Módní domy a značky tak vyrábějí miliardy kusů oblečení ročně, aby uspokojily poptávku. Také konzumujeme obsah rychleji a neustále se snažíme držet krok s dobou. Právě kvůli této vysoké spotřebě a informačnímu přetížení se obrat trendů zrychluje.
Tím, že jsme vystaveni tolika různým stylům, se naše estetické chutě staly tak rozmanitými, že se subkulturní móda stala součástí kultury – nic už není tabu. Lidé samozřejmě stále inklinují ke konkrétním stylům, ale na rozdíl od doby před 10 nebo 20 lety mají nyní lidé k dispozici různé styly a estetiky, z nichž si mohou vybírat a střídat je.
V době, kdy módě a celkově kultuře dominují sociální sítě, bude zajímavé sledovat, jak se subkulturní móda bude vyvíjet v příštích letech a jak budou tyto komunity nadále využívat módu k budování své identity.