Home  /  Style  /  Laffite se vrací na start - se třemi extrémními hyperautomobily

Laffite se vrací na start - se třemi extrémními hyperautomobily

Bývalý závodník Bruno Laffite se opět pokouší uvést na trh novou automobilovou značku a přichází se třemi extrémními vozy.
14.06.2023
Text: Alex Mayer
Foto: Laffite Automobili

Laffite je v závodním sportu známé jméno. Přispěl k tomu však především bývalý jezdec Formule 1 Jacque Laffite - jeho synovec Bruno v 90. letech také závodil, ale ne na stejné úrovni. Dnes je to však právě synovec, kdo se dostává na titulní stránky novin: Bruno Laffite chce pod svým jménem založit novou značku sportovních vozů. Pokoušel se o to již v roce 2020 se značkou Laffite Supercars a terénním sportovním vozem G-Tec X-Road - nic z toho však nebylo. Nyní se Francouz pokouší o další projekt a pod italskou značkou Laffite Automobili představuje tři prototypy s elektrickým pohonem.

5,2 metru dlouhý hyperautomobil

Mezi nimi vyniká zejména elektrický hyperautomobil ve stylu závodního vozu z Le Mans, příznačně pojmenovaný LM1. S délkou 5,20 metru a výškou pouhých 1,05 metru jsou jeho proporce extrémní. Elektrický pohon s výkonem 858 kW/1167 k a točivým momentem 1600 newtonmetrů má vůu katapultovat z klidu na 100 km/h za dvě sekundy a dále zrychlovat až na 350 km/h. Kapacitu baterií Laffite neuvádí. Pro cílový dojezd 410 kilometrů však musí být baterie vzhledem k enormnímu výkonu značně velká.

Stejně jako další dva prototypy Laffite navrhlo LM1 italské designérské studio Giorgetta a Fabrizia Giugiarových GFG Style. Hyperautomobil je aerodynamicky navržen tak, aby měl silný přítlak, a je také vybaven nůžkovými dveřmi a LED světly připomínajícími průzory. V kokpitu v závodním stylu se nacházejí různé displeje, včetně několika digitálních zpětných zrcátek, které jsou při tomto designu a proporcích jistě vítané. Ceny modelu LM1, který je omezen na 35 kusů, nejsou známy, ale pravděpodobně se budou pohybovat v sedmimístné cifře v eurech.

U druhého představeného modelu, hyper-SUV Atrax, již byla oznámena cena: za každý z limitované edice 26 vozů se zaplatí nejméně 1,5 milionu eur. Pět metrů dlouhý Atrax má elektrický pohon všech kol a má mít stejný výkon jako LM1 - sprint na 100 km/h má tedy zvládnout za 3,8 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 240 km/h. Start-up uvádí dojezd 440 kilometrů. Start-up uvádí dojezd 440 kilometrů. V plánu je také civilnější verze, která se má jmenovat Atrax Stradale.

Vystaven byl také třetí model s názvem Barchetta, který se vyznačuje extravagantním designem s odnímatelnou double-bubble střechou a poutavými bočními oblouky. Barchetta má údajně výkon 430 kW/585 k a dosahuje výkonu 990 newtonmetrů, což jí umožňuje sprint na 100 km/h za 3,5 sekundy. Laffite Automobili udává dojezd 390 kilometrů. Zda se tyto ohlášené modely skutečně dostanou na trh, se však teprve uvidí - Laffite Automobili by byl výjimkou, protože většina z četných elektrických start-upů se nedostane dál než do fáze prototypu.

EsquireMAN

Objednejte si předplatné Esquire

Časopis Esquire
Předplatné

Doporučujeme

#man at his best