Home  /  Style  /  Malé SUV dostalo drápky a vyšší výkon

Malé SUV dostalo drápky a vyšší výkon

Zvenčí se Peugeot 2008 téměř nezměnil. Místo toho získala elektrická verze vyšší výkon a delší dojezd.
26.07.2023
Text: Alex Mayer
Foto: Peugeot

Po třech a půl letech se Peugeot 2008 dočkal modernizace. Pro facelift malého SUV přitom není příliš potřeba, protože tento model je velmi úspěšný: od konce roku 2019 Peugeot prodal více než 700 000 kusů. Koneckonců téměř každý pátý model 2008 sjel z výrobní linky s pohonem e-drive. A díky tomu se stal nejprodávanějším e-SUV ve své třídě.

Svěží barvy a větší obrazovka

Nicméně Francouzi nyní přiložili ruku k dílu. Vizuální změny se však omezují na několik drobných úprav na přídi a v interiéru. Stejně jako řada 508 má i model 2008 nový světelný podpis značky se třemi svislými LED sloupky vpravo a vlevo. Mají představovat drápy lva, kterých má ve skutečnosti pět. Kromě toho je nyní nové logo značky umístěno uprostřed přední části vozu, stejně jako na zádi a na kolech.

Výraznější jsou změny uvnitř: Svěží barvy, osmibarevné osvětlení a především nový, plně síťově propojený i-cockpit zpestřují interiér. Místo osmipalcového displeje nyní řidič ťuká na desetipalcovou obrazovku, když chce nastavit klimatizaci, zadat cíl cesty nebo nastavit rozhlasovou stanici. Standardem budou v budoucnu i over-the-air updaty. Součástí síťové výbavy jsou také tři USB porty vpředu a vzadu a možnost indukčního nabíjení chytrých telefonů na středové konzole.

Zatímco u benzinových modelů Peugeot programuje pouze tři jízdní programy pro písek, bláto a sníh, inovace u elektrického modelu E-2008 (v budoucnu se bude E psát velkým písmenem) jsou mnohem rozsáhlejší. V první řadě je to motor o výkonu 115 kW/160 k namísto 100 kW/136 k. V druhé řadě je to motor o výkonu 100 kW/136 k. Výkon navíc je jasně patrný: Předjíždění kamionu, rychlé rozjetí v kopci - pár koní navíc nikdy neuškodí. Ještě přínosnější je však kapacita baterie, která se zvýšila o téměř deset procent na 54 kWh a údajně zajistí dojezd až 406 kilometrů, což je zhruba o 60 kilometrů více než dříve. Jako vždy je však třeba brát tyto údaje s rezervou. Při první testovací jízdě kopcovitým terénem však palubní počítač hlásil spotřebu pouhých 15 kWh/100 km a celkový dojezd přes 350 kilometrů, což je celkem přijatelná hodnota.

Peugeot nezměnil technologii nabíjení. Ve wallboxu je možné dobíjet maximálně 7,4 kW a v nabíječce Powercharger 100 kW. Jinak se malé SUV i s modelovým rokem 2024 ukazuje jako svižné, s měkkým podvozkem a velmi pohodlným čalouněním. Je však nepravděpodobné, že by zůstalo u současné ceny. Lepší technologie, vyšší výkon a větší baterie pravděpodobně cenu poněkud zvýší.

EsquireMAN

Objednejte si předplatné Esquire

Časopis Esquire
Předplatné

Doporučujeme

#man at his best