Kabriolety s čistě elektrickým pohonem dosud neexistovaly, alespoň ne ve velkosériové výrobě. Přestože téměř tichý pohon je pro mnoho lidí potěšením, zejména při jízdě s otevřenou střechou, aerodynamické nevýhody a vyšší hmotnost ve srovnání s kupé nutí k zamyšlení. V tomto ohledu je překvapivé, že první e-kabriolet přichází právě od Mini. Dosud nabízený Cooper SE má sice některé výhody - dlouhý dojezd k nim ale rozhodně nepatří.
Pouze 999 kusů
S modelem Cooper SE Convertible se Mini v dubnu pouští i na tento zcela nový trh. "Dnes je každé páté Mini prodané v Evropě plně elektrické. Tento úspěch nás podnítil k tomu, abychom během několika měsíců uvedli do provozu malou sérii Cooper SE Cabrio," vysvětluje šéfka Mini Stefanie Wurst. Samotní stratégové značky však zřejmě nejsou přesvědčeni o velkém úspěchu, protože tento otevřený elektromobil bude vydán v omezeném počtu pouhých 999 vozů.
Model SE Cabrio je nabízen výhradně v barevných odstínech "Enigmatic Black" a "White Silver". Jeho textilní měkká střecha s typickým vzorem Union Jack se otevírá a zavírá stisknutím tlačítka až do rychlosti 30 km/h - Mini slibuje "obzvláště tichý" látkový kryt. Kabriolet obouvá specifická 17palcová litá kola - a podle výrobce jsou obzvláště šetrná k životnímu prostředí, protože kola jsou nejen vyráběna "zelenou elektřinou", ale jsou také vyrobena z recyklovaného hliníku, což by mělo výrazně snížit emise CO2.
Rozměry kabrioletu, včetně objemu zavazadlového prostoru, jsou shodné s kupé, stejně jako pohon: elektromotor o výkonu 135 kW/184 k, který zrychlí na 100 km/h za 8,2 sekundy. V cyklu WLTP dosahuje kabriolet průměrného dojezdu 201 kilometrů, tj. asi o 30 kilometrů méně než kupé - na základě zkušeností to znamená, že v reálu i při střídmém stylu jízdy sotva ujede více než 150 kilometrů. Využitelná kapacita akumulátoru pouhých 28,9 kWh jednoduše neumožňuje větší prostor. Nabíjení vyžaduje trpělivost: protože Mini se nabíjí maximálním výkonem 50 kW (stejnosměrný proud), je baterie opět plná až po zhruba 1,4 hodinách.
To by mělo stačit na letní výlety k rybníku - ale kombinace skromného dojezdu a pomalé rychlosti nabíjení není zrovna vzrušující pro výlety na větší vzdálenosti. Zvláště ne, když uvážíte pořizovací cenu: pokud si chcete dopřát jeden z 999 kabrioletů, budete muset zaplatit okolo 60 000 eur.