Pro Lexus je rozšíření modelové řady směrem dolů průlomové. Alespoň tak lze interpretovat název nového městského SUV: Písmena LBX znamenají Lexus Breakthrough Crossover a mají představovat zlomový bod pro značku v Evropě. Přestože jsou Japonci v zámoří velmi úspěšní, prodeje v Evropě jsou na velmi skromné úrovni. Dokonce i ve Švýcarsku, kde si lidé rádi kupují drahé luxusní značky, je Lexus pouze okrajovým zjevem: v loňském roce se Japoncům v této zemi podařilo prodat pouze 160 vozů - což je na hony vzdáleno zavedeným prémiovým značkám, jako jsou Audi, BMW nebo Mercedes.
Zaoblené a vhodné pro masy
Malý LBX má nyní vše změnit. S délkou pouhých 4,2 metru je jednoznačně nejmenším Lexusem nejen v současnosti, ale v celé historii značky. To by mu mělo pomoci bodovat zejména v Evropě. Také jeho design je jednoznačně zaměřen na masovou atraktivitu: namísto extravagantního designu větších modelů s mnoha rohy a hranami dala dceřiná společnost Toyoty modelu LBX velmi harmonický, zaoblený design. Dokonce i od charakteristického znaku, obrovské mřížky diabolo, bylo upuštěno. Cílem je oslovit především mladší zákazníky a přilákat ke značce zákazníky nové.
Nový crossover technicky vychází z Toyoty Yaris Cross, ale vývojáři Lexusu přizpůsobili platformu hodnotám své značky, aby zvýšili jízdní komfort a snížili hlučnost. Pohonné ústrojí není žádným překvapením: dceřiná společnost Toyoty si pomáhá z koncernové poličky a vybavuje městský crossover hybridním pohonem, který kombinuje 1,5litrový tříválcový zážehový motor s elektromotorem a vytváří systémový výkon 100 kW/136 k. LBX je k dispozici také s pohonem všech kol s druhým elektromotorem na zadní nápravě. Šéf Lexusu Simon Humphries vysvětluje, proč se nový model nedodává s čistě elektrickým pohonem: "Poptávka po něm je zatím příliš malá. Dvě třetiny dotazovaných zákazníků chtějí hybridní pohon."
Individuální interiér
Lexus chce interiérem dokázat, že LBX navzdory svým skromným rozměrům dobře zapadá do vyšší cenové kategorie značky. Interiér je elegantně navržen a vybaven kvalitními materiály, jak se od značky Lexus očekává. Paráda: zákazníci si mohou svůj LBX přizpůsobit a zvolit si barvu kožených sedadel, bezpečnostních pásů a dalších detailů výbavy. A pokud jde o konektivitu a multimédia, malý vůz snadno udrží krok se svými většími bratry. Nejmenší Lexus všech dob by měl být uveden na trh začátkem příštího roku, o cenách se však Japonci zatím nezmiňují.