Home  /  Style  /  Nejpozoruhodnější luxusní obchody světa, od Sv. Mořice po Soul

Nejpozoruhodnější luxusní obchody světa, od Sv. Mořice po Soul

Chcete si koupit nejnovější značkové kousky ve správném prostředí? Tyto luxusní obchody vám nabídnou úchvatnou nákupní kulisu.
05.04.2023
Text: Alex Mayer
Foto: Instagram/stmoritz

Ať už rádi nosíte monogramy, nebo si potrpíte na tichý luxus, zážitek z luxusních značkových výrobků začíná návštěvou obchodu. Zkušenosti z nakupování v těchto obchodech jsou stejně výjimečné jako samotné výrobky - od jurty až po minimalistický obchod.

V jurtě s Louis Vuitton, Svatý Mořic

Pro zážitek z návštěvy netradičního butiku vám stačí vám cesta vlakem do Graubündenu. Ve Svatém Mořici si Louis Vuitton zřídil luxusní obchod v jurtě. Tam si můžete zblízka prohlédnout nejnovější kousky francouzské luxusní značky a zároveň obdivovat úchvatné horské panorama.

Nejedná se však o stálou prodejnu, ale pouze o pop-up obchod. Až do 10. dubna máte stále možnost si vychutnat tento výjimečný nákupní zážitek.

V bývalém bazénu se společností Hermès v Paříži

Kdysi bazén, dnes butik s nejdražšími luxusními taškami na světě. Obchod Hermès na Rue de Sèvres v Paříži je jedním z nejpůsobivějších butiků na světě. Obchod byl otevřen v roce 2010 a působivými dřevěnými plastikami jej vyzdobil architekt Denis Montel.

Prodejní automat Jacquemus, Paříž

Při příležitosti uvedení nové kabelky Le Bambino Long na trh umožnila společnost Jacquemus Pařížanům nákup této kabelky ve dne i v noci. Díky pop-upu "Jacquemus 24/24" bylo možné do mini butiku vstoupit nepřetržitě. Prodejna je vytvořena po vzoru prodejního automatu a jako automat také přesně funguje.

Interiér obchodu je stejně tak růžový jako jeho exteriér. Módní návrhář na Instagramu zdůrazňuje, že je pro něj důležité, aby měl do obchodu přístup každý a cítil se v něm příjemně. "Myšlenka, která za tím stojí, je prolomit hranice světa luxusu."

Pop-up obchod již neexistuje, ale růžový PR trik zůstane v kolektivní paměti ještě nějakou dobu.

Jako doma v Dunhill Bourdon House v Londýně

Je to domov nebo hotel? Ani jedno, ani druhé! Bourdon House v Londýně je exkluzivní adresa pro pánskou módu. Pořídíte zde vše, co si můžete přát pro svůj elegantní pánský šatník. Budova v georgiánském stylu na svých třech podlažích nabízí vše, co by muž mohl potřebovat.

V Bourdon House nenajdete nic od Louise Vuittona nebo Gucciho. Místo toho zde najdete oblečení, doplňky a kožené zboží britské luxusní značky Dunhill. V londýnské Davies Street můžete nejen nakupovat, ale o příjemný zážitek se postarají také spa a barber.

Futuristický obchod Louis Vuitton v japonské Ginze

Zářivá budova s monogramem Louis Vuitton stojí v tokijské nákupní a zábavní čtvrti Ginza. Japonské architektonické studio Jun Aoki & Associates dalo vlajkové prodejně holografický exteriér. V tomto třpytivém luxusním obchodě můžete na sedmi podlažích nakupovat své nejnovější investiční kousky.

Tato luxusní budova však stojí za návštěvu i zevnitř. Newyorský architekt Peter Marino použil námořnický exteriér i v interiéru. Ze stropu visí obří medúzy a jednotlivé místnosti se koupou v modrém světle.

Minimalistický flagship store značky Dior v jihokorejském Soulu

Francouzský architekt Christian de Portzamparc proměnil poměrně nenápadnou prodejnu Dior v Soulu v působivou vlajkovou prodejnu. Francouzský architekt použil pro vzhled prodejny Dior v Koreji bílé fasády a rovné linie inspirované tvorbou značky Dior.

Na počest otevření této impozantní budovy v červnu 2015 uvedl Dior na trh dokonce vlastní kolekci doplňků, které bylo možné zakoupit pouze v tomto butiku. Jak působivá byla proměna budovy, ukazuje Dior také ve svém videu na Instagramu.

Plyšový pop-up obchod Balenciaga v Londýně

Chlupatá podlaha, chlupaté stěny, chlupaté deky: na oslavu uvedení kabelky Le Cagole oblékla Balenciaga na jaře 2022 celý svůj obchod na londýnské Mount Street do růžové kožešiny.

Pro tuto příležitost Balenciaga ukázala ve svém zářivě růžovém obchodě výhradně doplňky a samozřejmě ikonickou kabelku Le Cagole.

Do pop-upu bylo možné vstoupit pouze na několik měsíců na jaře 2022. Podle Balenciagy však budou všechny kožešiny použity pro budoucí módní projekty. Je tedy docela možné, že se dočkáte kousku obchodu v podobě jednoho nebo dvou návrhů.

Objednejte si předplatné Esquire

Časopis Esquire
Předplatné

Doporučujeme

#man at his best