Při prvním setkání s novým modelem Kona EV je SUV, které narostlo o 15 centimetrů na 4,36 metru, stále částečně zakryto maskovací fólií. Vozidlo je odpovídajícím způsobem čerstvé a dosud nehomologované. Nicméně krátký pohled na exteriér je povolen: Elegantní, futuristický a svalnatý - tak lze shrnout vzhled Korejce. Elegance pramení z přímočarosti jeho designu. Futurismus mezitím zajišťují dva světelné proužky v dnes již pro značku typickém pixelovém vzhledu. A atletický nádech vozu dodává nápadné lemování na bocích.
Futuristický pouze zvenčí
Uvnitř čeká řidiče malé překvapení. Na jedné straně je tu obrovská rozdělená obrazovka (12,3 palce) s dotykovým povrchem na pravé straně, ale zároveň je tu hromada fyzických tlačítek, která si říkají o stisknutí. A určitě budou, protože jsou určena pro každodenní věci, jako je ovládání klimatizace nebo aktivace zpětné kamery. Je zde dokonce i tlačítko domů s jemným kliknutím pro vyvolání hlavní nabídky na monitoru. Nemluvě o dvanácti spínacích prvcích na multifunkčním volantu.
Větší varianta akumulátoru má v sobě uloženo něco přes 65 kWh a odpovídající motor pak disponuje výkonem 160 kW/218 k. Je patrné, že konstruktéři řídí průběh dodávky výkonu velmi modelově. Pokud pustíte plnou zátěž trhavým způsobem, zažijete, že se nová Kona rozjíždí jemně, i když důrazně. Ani ve sportovním režimu není model s pohonem předních kol nikdy hrubý. To je v souladu s podobně měkce naladěným podvozkem - moderní vozy nemusí být vždy sportovní a tvrdé. Zážitek nekazí žádné vrzání ani drnčení, přestože se jedná o velmi raný exemplář.
Na závěr ještě slovo o nabíjecím výkonu: i když Hyundai zatím neuvádí přesné údaje, pravděpodobně nepřesáhne hranici 100 kW, protože cyklus nabíjení velké baterie z deseti na 80 % je vyčíslen na zhruba 40 minut. Vzhledem k dojezdu podle WLTP 342 (malá baterie) až 490 kilometrů však bude Kona pravděpodobně většinou zákazníků stejně méně využívána jako vůz na dlouhé vzdálenosti. První vozy by měly do showroomů prodejců dorazit letos na podzim.