Home  /  Style  /  Nová třída E spojuje tradici a modernost

Nová třída E spojuje tradici a modernost

Po desetiletí byl základním modelem značky Mercedes a nyní na podzim se v prodejnách objeví jeho jedenáctá generace.
10.05.2023
Text: Alex Mayer
Foto: Mercedes-Benz

Pravděpodobně žádný klasický sedan nesymbolizuje automobilovou třídu business tak jako Mercedes třídy E - a to již 75 let. Tato řada se prodává v milionových sériích, má konzervativní design a je etalonem v segmentu z hlediska bezpečnosti, technologií a komfortu. Jedenáctá generace nejvýznamnějšího švábského modelu bude uvedena na podzim - ačkoli E stále neznamená elektrický pohon, znamená elektrifikovaný: Široká nabídka motorů zahrnuje pouze mild-hybridy nebo plug-in hybridy. Čistě elektrický pohon zůstává vyhrazen sesterskému modelu EQE.

Plug-in hybridy však dosahují dojezdu přes 100 km. Zpočátku budou k dispozici pouze v kombinaci s dvoulitrovým čtyřválcovým benzinovým motorem o výkonu od 230 kW/313 k do 280 kW/380 k. Počátkem roku 2024 bude Mercedes nabízet třídu E také jako dieselový plug-in hybrid. Mild-hybridní, zážehové a vznětové motory budou mít výkon od 150 kW/204 k do 197 kW/268 k. S výjimkou základního modelu bude možné všechny verze objednat s pohonem všech kol a standardem bude vždy 9stupňová automatická převodovka. Nezůstane však jen u čtyřválců, na to je třída E příliš globálně zaměřená. Příští rok Mercedes přidá dva třílitrové šestiválce, jeden benzinový a jeden dieselový.

Digitálně upgradované

Nová generace, interně označovaná jako W 214, zůstává navenek tradičním obchodním sedanem - evolučně vyvinutým a nezaměnitelným Mercedesem. Malá revoluce však pozorovatele přivítá hned po otevření dveří: Kokpit vyzařuje nejen luxus a eleganci, ale je také jedním z nejmodernějších v oboru, pokud jde o konektivitu a digitalizaci. Ústředním prvkem zůstává velký dotykový displej uprostřed přístrojové desky, který skvěle zobrazuje a mimořádně rychle reaguje při vyvolávání položek menu. Poprvé je však k dispozici také obrazovka na straně spolujezdce.

Je až neuvěřitelné, jak velký potenciál má třetí generace informačního a zábavního systému Mbux. Můžete si například nechat měnit ambientní osvětlení podle hudby nebo si nechat zobrazit tep na displeji prostřednictvím hodinek Apple Watch. Pokud systém zjistí nepravidelnosti, navrhne vitalizační program s masáží, hudbou a speciálními vůněmi. Díky aplikaci Zoom se můžete na cestách účastnit i videokonferencí. To je možné, protože už současná třída E koneckonců jezdí na dálnici poloautonomně.

Jízdní komfort je také jednou z nejlepších jízdních dovedností třídy E - lze tedy s jistotou předpokládat, že i nová generace bude klouzat stejně hladce, protože v tomto segmentu těžko může být příjemnější. Na přání je k dispozici vzduchové odpružení s úrovňovou regulací a řízení zadní nápravy. Třída E se tradičně uvádí na trh jako sedan, o několik týdnů později následuje verze kombi. Pro rok 2024 je na programu poněkud vyšší verze All-Terrain. V roce 2024 budou následovat také dva produkty odvozené od AMG, E 53 a E 63, které celou řadu doplní. Ceny Mercedes oznámí až v létě, kdy se budou otevírat objednávky.

Objednejte si předplatné Esquire

Časopis Esquire
Předplatné

Doporučujeme

#man at his best