Pokud chcete, aby váš design zanechal stopu a byl celosvětově uznáván jako nenapodobitelná ikona, potřebujete výrazný prvek. A zdá se, že nový umělecký ředitel společnosti Burberry Daniel Lee chce zkusit dlouhou cestu. Tento týden se na instagramové stránce Burberry objevily tři nové boty, všechny vyfocené zespodu, aby jejich podrážky vzbudily zvědavost fanoušků značky. Na šesti kožených siluetách se v celé své kráse rýsuje Equestrian Knight, historické logo britského Maisonu, které se zrodilo v roce 1901 a nedávno se vrátilo do návrhů kolekcí Burberry, lakované v elektrické modři a vyražené v obřích rozměrech. "Vypadá to tedy, že odteď budu chodit po rukou," napsal jeden z obdivovatelů bot, které, soudě podle podrážky, vypadají jako mokasíny, polobotky a pár chlupatých podpatků.
Ve světě obuvi jsou nespornými mistry podrážky Christian Louboutin, Tod's, Loro Piana a Martin Margiela. Díky jednoduchým, ale výrazným vzorům - Red, Gommini, White Sole a Tabi - patří jejich boty k velkým předchůdcům okázalého luxusu bez potřeby loga. Stejně jako oni se o vytvoření kultovních bot zdola nahoru pokoušela řada návrhářů; v první řadě dvě značky v čele s Miucciou Prada, které díky vizionářskému talentu své kmotry předznamenaly v 90. letech některé z nejoblíbenějších trendů generace Z, jako například platformové karrarmato Prada Monolith a Miu Miu Bubble Sole, nebo dokonce tenisky Air Sole či Linea Rossa s označením na patě. K nim se přidávají ty rozvlněné od Kanyeho Westa pro model Yeezy Boost 350, Defender a Bulldozer od Balenciagy - dodejme, že Demna navrhl poměrně dost neobvyklých podrážek - a také Vapormax a Shox od Nike.
"Lesklá červená barva podrážek nemá jinou funkci než identifikovat veřejnost, že jsou moje," zní jeden z nejslavnějších citátů Christiana Louboutina, "vybral jsem si tuto barvu, protože je poutavá, koketní, nezapomenutelná a je barvou vášně." Ať už je to proto, že se chce prostřednictvím zářivého elektricky modrého odstínu, který byl již hlavním protagonistou jeho první kolekce Burberry z února loňského roku, etablovat jako ikona v oboru, nebo chce prostě oslavit dědictví značky tím, že zopakuje jezdeckého rytíře ve velkolepé podobě, nové podrážky vytvořené Leem rozhodně patří k nejkřiklavějším detailům obuvi posledních měsíců, což je jasná facka tichému luxusu.