Toyota Land Cruiser je skutečným veteránem automobilového světa: od roku 1951 je japonskou odpovědí na vozy jako Jeep Wrangler, Land Rover Defender nebo Ford Bronco. V průběhu desetiletí se této terénní legendy prodalo více než 11,3 milionu kusů ve více než 170 zemích, což z ní činí jeden z nejúspěšnějších modelů značky Toyota vůbec.
Nyní se Land Cruiser představuje již podvanácté. Japonci nadále používají klasický žebřinový rám, který je nyní o 50 procent tužší než jeho předchůdce. Toyota slibuje ještě lepší průchodnost terénem, ale zároveň by měl být terénní vůz snáze ovladatelný na silnici a nabízet větší jízdní komfort.
Něžnější na silnici
Díky optimalizovanému zavěšení kol byl zvětšen zdvih kol a přední protiprokluzový stabilizátor lze odpojit pro ještě lepší stoupavost. Land Cruiser má nyní navíc poprvé elektrický posilovač řízení - ten snižuje nežádoucí vlivy na řízení, jako jsou nerovnosti v terénu, ale také umožňuje použití systému varování před opuštěním jízdního pruhu, což je také poprvé.
S délkou 4,92 metru zůstává nové vydání věrné formátu svého předchůdce, ale design je opět mnohem hranatější a vykazuje jasné retro prvky s mnoha pravými úhly a rovnými plochami. Zajímavostí je, že speciální model "First Edition", který je k dispozici pouze při uvedení na trh, má klasické kulaté světlomety, zatímco jinak model sází na ploché, hranaté LED světlomety. Interiér Land Cruiseru, který lze objednat s pěti nebo sedmi sedadly, vypadá robustně, ale je elegantně čalouněný. Přístroje jsou nyní kompletně digitální a nad širokou středovou konzolou s terénními ukazateli se nově nachází velký dotykový displej ve formátu na šířku.
Pod kapotou najdeme zpočátku 2,8litrový čtyřválcový turbodiesel o výkonu 150 kW/204 k spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou. Na rok 2025 byla ohlášena 48voltová mild-hybridní varianta. V každém případě má japonský vůz pohon všech kol. Nová Toyota Land Cruiser by se měla na silnicích objevit začátkem roku 2024, ceny zatím nejsou známy.