Fámy se šíří už dlouho, ale nyní je jasno: chystané BMW M5 vyjede do ulic nejen jako sedan, ale konečně také jako Touring. Zatím nejsou k dispozici žádné snímky, výrobce zveřejnil pouze několik detailů zatím silně maskovaného testovacího vozu. A oficiální strana zatím neprozradila ani žádné technické údaje. Jasné je jen tolik: nová M5 bude mít výhradně částečně elektrifikovaný pohon - poprvé v historii modelu. To platí i pro verzi Touring. "Hybridní pohon s typickým výkonem M nyní instalujeme i do dalších výkonných modelů," říká Dirk Häcker, šéf vývoje BMW M GmbH. Žádné podrobnosti o něm zatím nejsou k dispozici. Pravděpodobně se pod kapotou objeví 4,4litrový benzinový motor V8 biturbo kombinovaný s elektromotorem.
Dolaďování na závodní dráze
Nové sportovní kombi nyní podle výrobce vstoupilo do procesu sériového vývoje. Nová M5 absolvuje testovací jízdy na veřejných komunikacích i na zkušebních polygonech BMW. Dolaďování všech pohonných a podvozkových systémů pak bude probíhat na různých závodních tratích po celém světě, včetně Nordschleife na Nürburgringu. Výrobce slibuje jízdní dynamiku a hbitost "na úrovni, která je v této třídě vozidel jedinečná". Jeho typické výkonové charakteristiky byly zkombinovány s precizně vyladěnou technologií podvozku zdokonalenou inovativními systémy.

M5 je již téměř 40 let měřítkem jízdní dynamiky v segmentu vysoce výkonných sedanů. Vždy se používaly motory se šesti, osmi nebo deseti válci, s technologií twin-turbo a vysokootáčkovou charakteristikou. K technickým vrcholům této řady patří složený brzdový systém s karbon-keramickými kotouči a vysoce variabilní pohon všech kol M xDrive. Již v roce 1992 byla v malé sérii nabízena varianta M5 Touring (E34), poháněná řadovým šestiválcem 3,8 l o výkonu 250 kW/340 k. Vůz byl vybaven motorem o objemu 1,5 l a výkonem 250 kW/340 k. V roce 1992 se objevil v nabídce i model M5 Touring.

Zatímco v následující generaci (E39S) se kombi neobjevilo, u modelu E61 z roku 2007 se mnichovská společnost rozhodla pro takovou variantu znovu. Tu poháněl fantastický pětilitrový desetiválec o výkonu 373 kW/507 k, který se do červeného pásma dostal až při 8250 otáčkách. Těchto vozů se však nevyrobilo mnoho: Do ukončení výroby tohoto modelu v létě 2010 sjelo z výrobní linky pouze 1025 kusů M5 Touring, což z něj činí jeden z nejméně vyráběných modelů BMW. Návrat BMW k zadní části kombi u svých výkonných sedanů je patrný také u nové M3, která je nyní poprvé v historii modelu k dispozici také jako Touring.