Home  /  Style  /  Proč Harrods otevírá soukromý klub v Šanghaji?

Proč Harrods otevírá soukromý klub v Šanghaji?

Maloobchodníci s luxusním zbožím se rozhodli expandovat do světa pohostinství, aby si udrželi konkurenceschopnost.
01.08.2023
Text: Josef Šlaich
Foto: Harrods

V průběhu let se pojem luxus stal zastřešujícím pojmem s mnoha významy, objekty a prožitky. V konkrétním kontextu maloobchodního sektoru již nejde jen o prodej nejnovějších produktů bohatým zákazníkům, ale spíše o propojování komunit prostřednictvím společných zájmů a nabízení jedinečných zážitků.

Taková je vize britského maloobchodního giganta Harrods, který do konce roku otevře svůj první soukromý členský klub v čínské Šanghaji a plánuje další otevření po celém světě. Klub, který se nachází v Cha House, městem památkově chráněné budově o rozloze 5 620 m2 ve čtvrti Jing'an, je také v souladu s širším záměrem Harrods konkurovat luxusním značkám v poskytování zážitků přímo v obchodech. Jak uvedl Ashley Saxton, ředitel restaurací pro Harrods, značky jako Louis Vuitton, Prada, Fendi a Dior nedávno představily v Harrods kavárny s atraktivními zážitkovými prvky a využily pohostinství jako nový způsob, jak zaujmout zákazníky.

Podle generálního ředitele Michaela Warda klub vzniká proto, aby sloužil vybrané komunitě náročných členů. Harrods si klade za cíl nejen nabízet regionálnímu publiku mezinárodní kuchyni, likéry, životní styl a concierge služby, ale také vytvořit "síť podobně smýšlejících lidí" a poskytnout jim prostor pro společné zážitky.

Nový klub se může pochlubit soukromými jídelnami, barem, salonkem a venkovní terasou a nabízí členům možnost vychutnat si v Šanghaji kulinářské zkušenosti britského šéfkuchaře Gordona Ramsayho spolu s některými z nejvyhledávanějších světových likérů, jako je whisky Macallan a koňak Louis XIII.

Členové budou mít také přístup ke špičkovým službám v oblasti letectví, nemovitostí, interiérového designu, osobních nákupů a také k soukromým akcím a mistrovským kurzům pořádaným partnery značky. Klub bude mít tři úrovně členství, roční poplatky se budou pohybovat od 150 000 RMB do 250 000 RMB (450 000 Kč - 750 000 Kč) a v době zahájení provozu bude přijato maximálně 250 členů.

Uvedení na trh přichází v době, kdy prodejci luxusního zboží hledají způsoby, jak se od sebe odlišit. Mnoho zavedených hráčů ztratilo během pandemie COVID-19 svou konkurenční výhodu nebo se potýká s rostoucími náklady, což některé z nich vedlo k ukončení činnosti. Zavedení nových členských výhod má za cíl zlepšit celkový zážitek zákazníků.

Nedávno obchodní dům Selfridges představil svůj nový členský program Selfridges Unlocked, který členům nabízí přístup k masterclass s významnými osobnostmi kosmetického průmyslu, filmovým premiérám, klubovým večeřím a dalším jedinečným zážitkům. Podobně společnost Browns, kterou vlastní Farfetch, má The Club, program členství založený na ročních útratách nebo na pozvání, který poskytuje exkluzivní přístup k událostem, produktům a osobním nákupním službám.

Potřeba vytvářet nové exkluzivní zážitky pro své zákazníky vyplývá pro Harrods z nutnosti udržet si konkurenceschopnost a také ze zjevné potřeby posílit své postavení na postpandemickém čínském trhu. V roce 2019 tvořili čínští spotřebitelé 23 % obchodů Harrods, přičemž v roce 2022 se jejich podíl snížil na 16 %. Nedávné zmírnění přísných opatření COVID-19 v Číně však vedlo k tomu, že jen během posledního měsíce se počet čínských zákazníků v obchodě v Knightsbridge zvýšil o 17 % ve srovnání s předchozím měsícem.

EsquireMAN

Objednejte si předplatné Esquire

Časopis Esquire
Předplatné

Doporučujeme

#man at his best