James Harden přichází do Madison Square Garden na vánoční zápas svého týmu Philadelphia 76ers proti hostitelskému týmu New York Knicks a objektivy fotografů jsou jako vždy připraveny ho zachytit. Harden je totiž nejen jedním z nejodhodlanějších hráčů na hřišti, ale vyniká i mimo něj svým neohroženým oblečením, které pravidelně popírá nepsaná pravidla pro oblečení sportovců. A Harden opět nezklamal ani své fanoušky, ani četné kritiky. Ukázal se v kompletním outfitu značky Marni, který zahrnoval pár kožešinových nazouváků a růžovou balaklavu.
Harden nebyl zdaleka prvním basketbalistou, který se před zápasem NBA oblékl do značky, kterou před téměř třiceti lety založil Consuelo Castiglioni, ale jeho vystoupení proměnilo okrajovou značku v jedno z nejdůležitějších sezónních oblečení pro nejlépe oblékanou ligu na světě. Značka Marni se rychle stala pro hráče NBA nepostradatelnou, o čemž svědčí barevné outfity prezentované před každým zápasem na oněch místech v tunelech, které se v průběhu let staly velmi spolehlivým barometrem trendů a značek, jež mají sportovci nejraději a které jsou schopny udávat tón a směr vkusu všech kolegů sportovců. Jak se ale značka, která vzešla z kreativity Consuely Castiglioni, dostala do přeplněných šatníků zámořských superhvězd?
Společnost, kterou před více než deseti lety koupila skupina Renza Rossa, se dokázala prosadit zejména díky tomu, že je rozpoznatelná i bez loga, pouze díky definované estetice barevných kožichů, pastelového mohéru a celoplošných potisků. Kosmogonie barev, materiálů a tvarů, která zpočátku neměla mnoho společného se způsobem oblékání sportovců NBA, spíše je přitahovalo sportovní oblečení a hype značky, jak nám v uplynulém desetiletí bohatě předvedli. Pak se něco změnilo, nebo spíše jako vždy cykličnost módy převrátila převládající estetiku a i v tunelech arén NBA ustoupila předimenzovaná loga střídmějším outfitům, které si hrají spíše s tvary a materiály než s nadbytkem a zjednodušením.
V tomto novém panoramatu se Marni pomalu, ale jistě etablovala, a to především díky oděvům, které vždy upřednostňovaly nositelnost, ale zároveň byly okamžitě rozpoznatelné i pro neškolené oko. A právě tato vlastnost způsobila, že značky jako Marni nebo podobně Bottega Veneta jsou tak oblíbené, právě díky své schopnosti vyniknout i bez loga, ale se svými signifikantními vzory nebo materiály. A poté, co si Marni podmanila mnoho hráčů svými mohérovými svetry a výraznými barvami, které nosili James Harden, Jaylen Brown a absolutní tastemaker ligy P. J. Tucker, nyní definitivně ovládla NBA díky spolupráci s Carharttem.
Kolekci, která kombinuje americký pracovní oděv a italskou eleganci, nosil každý, kdo minulý týden přišel na zápas, jako by se hlasovalo ve skupinovém chatu o tom, jak se kdo oblékne. Ben Simmons si oblékl květinovou bundu v zelené barvě, Malik Monk zvolil kalhoty ve žluté a černé, P. J. Tucker si vybral dvojkombinaci, zatímco Karl-Anthony Towns oblékl svých 210 centimetrů do barevných kalhot a tříčtvrteční bundy ve stejném barevném provedení, samozřejmě s podpisem Marni x Carhartt.
Po spolupráci s Uniqlo přispěla ta s Carharttem k tomu, že se italská značka stala ve světě ještě známější a prvky, které ji učinily jedinečnou a rozpoznatelnou, ještě nositelnější a exportovatelnější, a to i za oceánem, dokonce i v té nejtrendovější sportovní lize. Další známka toho, že jistá hypebeast kultura konečně opustila i místa, kde se původně zrodila, a ustoupila měkkým vlněným tkaninám a pastelovým odstínům.