Malý, barevný a jiný: v 90. letech Renault představil dvě modelové řady, které se staly ikonami značky. V roce 1993 otřáslo Twingo zaprášeným světem automobilů křiklavými reklamami a drzými slogany - tento malý vůz je dodnes úspěšným modelem. Model Clio, uvedený na trh v roce 1990, byl však poněkud méně výstřední, ale o to úspěšnější: stal se nejprodávanějším francouzským vozem všech dob - během pěti generací se prodalo 16 milionů vozů.
Nový designový jazyk
Pátá generace, která je k dispozici od roku 2019, se nyní v poločase dočkala faceliftu. A pro tentokrát je to třeba brát doslova: Celá přední část, tedy tvář vozu, byla kompletně přepracována. Pozornost upoutá výrazně větší maska chladiče s jakýmsi šachovnicovým vzorem a nová světelná signatura s malými LED pásky, které zasahují do předního nárazníku ve tvaru bumerangu. Nový design působí agresivněji než dříve a připomíná věčného konkurenta Peugeot ze stejné země, jehož současný designový jazyk se rovněž vyznačuje denními světly vytaženými daleko dolů a velkou mřížkou chladiče s jakýmsi šachovnicovým vzorem.
Na zádi má nyní Clio průhledná zadní světla a mírně upravený nárazník, zatímco design interiéru zůstává nezměněn. Nyní jsou však použity pouze veganské materiály a tkaniny s vysokým podílem recyklovaných látek: TEP, strukturovaná tkanina z organických a polyesterových vláken, slouží jako náhrada kůže. Potahy sedadel, výplně dveří a díly v kokpitu jsou vyrobeny z materiálu tvořeného ze 60 % celulózovými vlákny. V nové vrcholné variantě Esprit Alpine jsou použity potahy sedadel, které jsou z 65 procent vyrobeny z recyklovaných PET lahví od nápojů.
Co se týče rozměrů, proporcí a pohonných jednotek, zůstává vše při starém. V centru pozornosti je hybridní varianta E-Tech 145, která se v modelu Clio nabízí od roku 2020 - Renault očekává, že tento úsporný motor bude tvořit 70 až 75 % prodejů. Full hybrid, který kombinuje 1,6litrový benzinový čtyřválec se dvěma elektromotory, je se systémovým výkonem 105 kW/143 k tou správnou volbou. Malý vůz svižně zrychluje, díky baterii o kapacitě 1,2 kWh často jezdí čistě elektricky a spokojí se s průměrnou normovanou spotřebou 4,3 litru.
Sečteno a podtrženo, Renault Clio zůstává zcela stejný, jen v modernějším kabátě. Díky optimalizovanému posilovači řízení je řízení ještě přesnější a nic se nemuselo měnit ani na jízdním komfortu nebo chování v zatáčkách - tam malý Francouz stejně nevykazuje žádné zvláštnosti. A díky 20 asistenčním systémům je stále dobře vybaven z hlediska bezpečnosti, aby mohl v příštích letech pokračovat v úspěšném příběhu modelu Clio.