Po přechodu od Fiatu ke skupině Stellantis má Lancia v celé Evropě opět vzkvétat. V rámci desetiletého plánu bude uvedeno na trh několik nových modelů. Tím by se Lancia měla stát spolu s DS a Alfou Romeo prémiovým triumvirátem skupiny.
Maskulinnější vzhled
S designovou studií Pu+Ra HPE nyní Italové ukazují, kudy se bude ubírat cesta po vizuální stránce. Přestože elektrické kupé v této podobě nikdy nevznikne, již nyní dává první náznaky o designu budoucích modelů. Například nástupce dvanáct let starého Ypsilonu, který se očekává v polovině roku 2024. Malý vůz má být více dominantní a odklonit se od image dámského vozu. Zpočátku bude poháněn mild-hybridním pohonem se 48voltovou technikou, o rok později bude následovat elektrický model a poněkud robustnější verze malého vozu s výkonem 240 koní, která bude stále jen čtyři metry dlouhá.
První uvedení modelu Gamma je plánováno na rok 2026. Sedan střední třídy dlouhý 4,70 m bude založen na zcela nové elektrické architektuře Stellantis vyvinuté pro kompaktní modely a modely střední třídy. Bude vybaven 800voltovou technologií a možností poloautonomní jízdy podle úrovně 3. Od roku 2028, kdy se objeví ještě větší model Delta, již nebudou existovat žádné spalovací motory.
K dispozici jsou také další klíčové údaje pro budoucí e-modely: v závislosti na nastavení akumulátorů - plánuje se 87 až 104 kWh - by měl být možný dojezd 500 nebo 800 kilometrů. Standardem by měla být spotřeba deset až dvanáct kWh/100 km a dojezd 32 kilometrů za minutu nabíjení. A pokud vše vyjde, mohla by polovodičová baterie, kterou Stellantis ohlásil na rok 2028, pohánět i Lancii.