Týmy NBA 10.11. konečně odhalily devětadvacet dresů City Edition, které uvidíme na palubovkách v sezóně 2022-23. Jedná se o zavedenou tradici, na kterou fanoušci čekají s velkým očekáváním, protože - podobně jako u třetích fotbalových dresů - City Edition nejvíce ponechávají prostor pro fantazii a experimenty. A tak tomu bylo i v letošní sezóně, kdy se objevily velmi nesourodé návrhy, přičemž každý tým si zvolil svůj preferovaný estetický směr dresů, které pak všechny vyrobila společnost Nike (s jednou výjimkou). Jako vždy byla snaha oslavit určitou část domovského města každého klubu, oprášit staré sociální symboly, vyzdvihnout skryté a ikonické aspekty každé metropole a najít způsob, jak propojit identitu města s basketbalem.
Několik týmů se hlouběji ponořilo do svých příběhů. Uniformy týmu Memphis Grizzlies čerpají inspiraci z místní rapové scény, mají zlaté akcenty, diamantové textury podél čísel a písmen a ikonu „Grizz Grill“ v horní části štítku s velikostí. Los Angeles Clippers se rozhodli vzdát hold Drew League, letní lize, která se v Kalifornii koná již padesát let. Milwaukee Bucks vzdali hold Bronzeville, černošské komunitě ve městě známé svou uměleckou a kulturní scénou. Inspirací pro dres Dallasu Mavericks se stal „spojení“ Dallasu a Ft. Worth v Metroplex v roku 1973, zatímco Phoenix Suns se rozhodli věnovat svou městskou edici 22 indiánským kmenům žijícím ve státě Arizona.
Pak jsou tu dresy navržené známými osobnostmi, designéry a fanoušky klubů, kteří měli možnost se pod dresy svých oblíbených týmů podepsat. Ronnie Fieg vytvořil celou novou estetickou identitu New York Knicks, Daniel Arsham byl zodpovědný za nový dres Cleveland Cavaliers s názvem The Land, Big Sean spoluvytvářel dres Detroit Pistons věnovaný sportovní škole Santa Cecilia, která je nepochybně významným místem městského mládežnického basketbalu. A konečně dres Golden State Warriors vytvořený místní umělkyní Allison Huemanovou k oslavě Měsíce emancipace žen s velkou žlutou růží ve spodní části herního dresu.