Milánská přehlídková mola v těchto dnech zaplavilly barvy, které se staly svědky inovací a svěžesti pro léto příštího roku. Tentokrát se však zdá, že značky, které se zúčastnily milánského týdne pánské módy, daly přednost vlastním stylistickým kódům před honbou za trendy a opustily invenčně chudé manýry zrozené na sociálních sítích ve prospěch kreativity, v kolekcích, které se od sebe lišily siluetami a náznaky inspirace.
Jedním prvkem, který je všechny dokázal spojit, byla přítomnost topů a košil zdobených zářivými potisky, z nichž každý byl jedinečný, ale všechny byly jasným plodem touhy po změně, která se návrhářů zmocnila v posledních měsících, což je možná jasným důkazem jejich postoje proti nárůstu neúsporného konzumu.
Prvními představiteli tohoto hnutí výstřední grafiky byli Miuccia Prada a Raf Simons, jejichž kolekce byla prošpikována záplavou havajských košil oživených tradičně pro Pradu typickým stylistickým make-upem: na neutrálním základu - šedé, bílé nebo broskvové - se objevily zlověstně vyhlížející mořské příšery a květy doplněné zářivě žlutou a fialovou barvou, někdy překryté třásněmi, jindy přerušené záplatovanými kapsami. Jednodušší, ale rovněž inspirované naturalistickými motivy byly košile Valentino s dlouhými růžemi vystupujícími od límce dolů nebo s neurčitým počtem flitrových květů.
U Fendi využila umělecká ředitelka Silvia Venturini Fendi carte blanche košil k tomu, aby připomněla práci řemeslníků tohoto domu, což se odrazilo i ve volbě představit kolekci v nové továrně značky na kožené zboží v Bagno a Ripoli; od tužkových kreseb papírových vzorů až po pracovní nástroje krejčích a odborných koželuhů představovala grafika hymnus na práci, která se odehrává za zavřenými dveřmi.
Marco de Vincenzo pro značku Etro posunul hranice svých hlubokých zkušeností v oblasti vzorů a motivů o něco dále a pokusil se pohrát si se zdroji inspirace a barvami. Inspiroval se knihou ilustrací z osmnáctého století, kterou našel ve starém knihkupectví v Messině, a navrhl topy plné alegorických obrázků Mírnosti, Houževnatosti, Věčnosti a Chtíče, které mu podle slov návrháře pro Vogue Runway připomněly "TikTok, memy a GIFy, což je náš neverbální způsob komunikace prostřednictvím obrázků".
Také u Charlese Jeffreyho Loverboye byla inspirací historie, která hrála v kolekci hlavní roli; celá linie s názvem The New Caroleans, vojáci krále Karla XI. si pohrávala s konceptem starého a nového s využitím umělé inteligence. Topy zde získaly ještě surrealističtější, až klukovský nádech, který se odrážel v kostkovaných košilích a jejich krajkových školáckých límcích.
A konečně návrhy JW Andersona, který se pro příští léto rozhodl přinést na molo velkou klasiku revidovanou v humorném klíči: mlynářská košile s dvouřadým zapínáním.