Home  /  Style  /  Tyto elektrické sportovní vozy vás minou v předjížděcím pruhu

Tyto elektrické sportovní vozy vás minou v předjížděcím pruhu

Elektrických sedanů a SUV je již mnoho, ale sportovní vozy a GT jsou stále výjimkou. Těchto sedm modelů dokazuje, že i sportovní vozy na elektřinu mohou být skutečnou zábavou.
24.04.2023
Text: Alex Mayer
Foto: Rimac

Mercedes-AMG SLS electric

Mercedes-AMG vyrobil v letech 2013-2014 pouze devět plně elektrických verzí modelu SLS. Čtyři elektromotory poskytovaly systémový výkon 751 k, točivý moment činil na svou dobu gigantických 1000 newtonmetrů. Také baterie měla na tehdejší dobu rekordní kapacitu 60 kWh. Pýchou však byla i nová cena přes 400 000 eur. Mezitím se vzácná hvězda prodává za více než milion eur - pokud se vůbec nějaký prodá.

Rimac Nevera

Rimac Nevera je držitelem dalšího rekordu. Je to nejrychlejší elektromobil na světě. Na vysokorychlostním testovacím okruhu v Papenburgu dosáhl chorvatský hypermobil rychlosti 412 km/h. Supersportovní vůz, jehož výroba je omezena na 150 kusů, disponuje výkonem 1914 koní a točivým momentem 2360 newtonmetrů a sprint z 0 na 100 trvá méně než dvě sekundy. Tolik výkonu samozřejmě není levná záležitost; Rimac Nevera stojí nejméně dva miliony eur.

Maserati Gran Turismo Folgore

Maserati Gran Turismo Folgore je podstatně levnější, i když za asi 200 000 eur to také není žádná levná koupě. Za to vám Italové poskytnou 761 elektrických koní a v režimu overboost krátkodobě dokonce 829 koní. Díky tomu se vůz rozjede na 100 km/h za 2,7 s, na 200 km/h za 8,8 s a teoreticky až na 325 km/h. Dojezd však pak není 450 kilometrů, kterých model dosáhne při pomalém tempu.

Alpine A110 E-ternité

Alpine A110 E-ternité nesází na přehnaný výkon a velkou hmotnost, ale na relativně malou baterii a nízkou hmotnost. Dvoumístný vůz, který pohání baterie o výkonu 242 koní, bude po zahájení sériové výroby v roce 2026 vážit pouhých 1378 kilogramů. To znamená, že první elektrický model francouzské společnosti zrychlí na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h.

Polestar 6

Také v roce 2026 plánuje Polestar rozšířit svou nabídku sedanů a SUV o otevřený e-sportovní vůz: Polestar 6. Technické specifikace zatím nejsou pevně stanoveny. Baterie má mít údajně kapacitu 115 KW, ale podle Polestaru je možný výkon až 884 koní a točivý moment 900 Nm. To by Polestaru 6 umožnilo zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,2 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h.

Piëch GT

Švýcarská společnost Piëch Automotive rovněž pracuje na elektrickém sportovním voze. V roce 2024 chce curyšský start-up uvést na trh Piëch GT, elektromobil s výkonem 612 koní.

Tři elektromotory s výkonem 612 k zajistí, že dvoumístný vůz, který váží přibližně 1,8 tuny, zrychlí na 100 km/h za méně než tři sekundy a na elektronický omezovač narazí až při rychlosti 250 km/h.Stejně rychlé má být i nabíjení s domácí nabíječkou o výkonu 450 kW: z 10 na 80 procent za pět minut. Cena se má pohybovat kolem 215 000 eur.

Tesla Roadster

Last but not least ani Tesla a Elon Musk nezůstávájí stranou, pokud jde o e-sportovní vozy. Přestože na Teslu Roadster si ještě dlouho počkáme, první zákazníci se mohou tešit na superlativy už dnes. Za základní cenu začínající na 200 000 dolarech má mít výkon přes 1000 koní, baterii o výkonu 200 kW, dojezd 1000 kilometrů, maximální rychlost přes 400 km/h a čas z 0 na 100 km/h pod dvě sekundy.

Objednejte si předplatné Esquire

Časopis Esquire
Předplatné

Doporučujeme

#man at his best