Zda ID.3, ID.4, ID.5 nebo ID. Buzz - kritika prvních čistě elektrických modelů značky Volkswagen byla velká. Ale vůle udělat něco lepšího byla ještě větší. Výsledek: nový ID.7 - čistě elektrický sedan, který je nejen vizuálně, ale i technicky působivý.
S délkou 4,96 m a rozvorem 2,96 m má ID.7 skutečně velké ambice. Díky krátkým převisům těží z délky především prostor uvnitř. Nápadná je zadní část připomínající kupé. Ale oblá silueta není jen hezká, slouží také svému účelu: vytvářet co nejmenší turbulence vzduchu. Aerodynamickým tunelem proklouzne ID.7 s působivou hodnotou cW 0,23. Důležitý předpoklad pro nízkou spotřebu energie a dlouhý dojezd.
Dojezd až 700 km
Při uvedení na trh na podzim 2023 bude šestý člen rodiny ID k dispozici s baterií o kapacitě 77 kWh; příští rok bude e-vlajková loď k dispozici také s baterií o kapacitě 86 kWh. Podle WLTP je dojezd menší baterie 615 km, větší baterie přibližně 700 km. Nabíjecí výkon menší baterie je 170 kW, u větší baterie to bude 200 kW. Zajímavost: chytrý systém tepelného managementu zajišťuje, že baterie je před každou nabíjecí zastávkou předem připravena k provozu. Tato předkondicionace se spouští automaticky s aktivním naváděním do cíle na cestě ke každé nabíjecí stanici. ID.7 je také prvním modelem se zcela nově vyvinutým pohonným systémem. Systém se skládá z elektromotoru o výkonu 210 kW (286 k), dvoustupňové převodovky na vstupu a pulzního měniče, který zajišťuje tepelnou stabilitu.
Funkční a ultramoderní
Interiér je také nový, moderní a elegantní. Jakmile se usadíte na mimořádně pohodlná sedadla s celkem jedenácti masážními funkcemi (!), váš pohled padne přímo na 15palcový dotykový displej uprostřed palubní desky. Věc velká jako plech na pečení dortů. Grafika je ostrá jako břitva, ovládání naprosto intuitivní. Dotykové posuvníky jsou nyní podsvícené. Nový systém infotainmentu byl zcela přepracován. Ovládání všech funkcí je nyní jednodušší, přehlednější a lépe přizpůsobitelné. Důležité funkce, jako je klimatizace, vyhřívání a větrání sedadel, stejně jako navigace, zábava a asistenti vozidla, lze ovládat přímo. Neobvyklý je malý přístrojový panel za volantem, který je pouze doplňkem velkého displeje s rozšířenou realitou, na němž se řidiči zobrazují všechny důležité informace. Pozornost upoutá skleněná střecha, kterou lze stisknutím tlačítka přepnout z neprůhledné na průhlednou.
Chytří asistenti, kteří myslí za vás
Pokud jde o asistenční systémy, vlajková loď ID.7 dostojí svému jménu. Mezi nejvýznamnější patří inteligentní parkovací asistent, který dokáže sám zaparkovat a odparkovat, přičemž řidič může zůstat ve voze nebo vše ovládat zvenčí pomocí chytrého telefonu. Díky paměťové funkci parkovací asistent zaznamenává i posledních 50 ujetých metrů a po jednom záznamu je schopen provést parkovací situaci zcela samostatně. Aktualizace se dočkal také asistent pro jízdu v jízdním pruhu, které využívají data k prediktivnějšímu řízení.
Na silnici působí elektrický sedan uvolněně. Podvozek je tichý a dobře vyvážený a navzdory jeho téměř pětimetrové délce nemáte nikdy pocit, že řídíte bitevní loď. Ve sportovním režimu dokáže ID.7 ostře projíždět zatáčkami. Na úzkých silnicích a v zatáčkách přijdou vhod krátké převisy. Hluková izolace je vynikající. Stručně řečeno: jako moderní cestovní sedan hraje ID.7 všemi svými trumfy. Model ID.7 bude možné předobjednat v létě, ceny zatím nejsou známy.