Home  /  Style  /  Vracíme se do éry brandovaných mobilních telefonů?

Vracíme se do éry brandovaných mobilních telefonů?

Před tím, než se iPhone stal nejlepším telefonem a vyvolal humbuk srovnatelný se zlatými časy značky Supreme, na kterou se stály kilometrové fronty a čekalo se na každou novou verzi, byl svět telefonování mnohem pestřejší.
17.11.2022
Text: Josef Šlaich
Foto: Samsung / Maison Margiela

Blackberry, které bylo vyřazeno z výroby, bylo prvním technologickým produktem, který reprezentoval společenský status, ale byly to také časy, kdy Kanye West používal svůj vyklápěcí telefon (loni jej Samsung znovu uvedl na trh v plné parádě) a móda experimentovala se značkovými mobilními telefony. Právě Samsung svým modelem oživil v poslední době prolínání avantgardní technologie a high fashion, jehož průkopníkem byl v loňském roce newyorský návrhář Thom Browne.

Výsledkem první spolupráce s pařížským domem haute couture Maison Margiela byl převratný model Galaxy Z Flip4 Maison Margiela Edition, velmi zdařilý příklad designu v oblasti telefonů, který vychází ze společné touhy rozbít konvence a umožnit lidem oslavit jejich individualitu. Díky této spolupráci, která kombinuje revoluční technologii a jedinečný design, chceme, abyste vyjádřili své skutečné autentické já a oslavili to, co vás činí jedinečnými,“ uvedla Stephanie Choi, EVP a CMO Mobile eXperience Business ve společnosti Samsung Electronics.

Charakteristický matný povrch Maison Margiela „solid white“ byl do smartphonu zakomponován s kapkou šedé, zatímco 3D technologie zachycuje strukturu hrubého tahu štětcem. Telefon také využívá techniku décortiqué, kterou si značka tolik oblíbila a která odstraňuje vnější vrstvy předmětu, aby odhalila jeho vnitřní jádro, charakterizované tenkými průsvitnými liniemi, jež naznačují vnitřní obvody telefonu. K dispozici jsou také dvě ikonická pouzdra na telefon: jedinečný kožený kryt, který odráží ikonickou techniku bělení značky Maison, označený emblémem se čtyřmi tečkami, a reinterpretace emblematického kroužku s číselným kódem, který evokuje DNA značky Maison. Samotná krabička je také uměleckým dílem, které si pohrává s myšlenkou inverze tím, že odhaluje drsný povrch vnitřního materiálu.

Minimalistický design, který evokuje mnohem hlasitější éru Y2K a horečku po designových smartphonech. Od Motoroly i883 Baby Phat bývalé modelky Kimory Lee Simmons, kterou nosily Janet Jackson, Lil' Kim a Britney Spears a která byla posázena 0,4karátovými diamanty, přes pastelově růžový T-Mobile od Juicy Couture až po Motorolu Razr V3i od Dolce & Gabbana z roku 2005 nebo Nokii 7270 Limited Edition od Versaceho s barokním potiskem, byly doby, kdy byly mobilní telefony skutečně luxusním doplňkem srovnatelným s it kabelkou nebo nejnovějším párem bot Prada.

Od kariérních mužů s Blackberry až po milovníky tenisek s BLU Burner Phone značky Supreme, včetně dědiček s nejnovějším Dior Phone Réverie za 85 000 dolarů, pouhým pohledem na telefon jste mohli o osobnosti (a bankovním účtu) jednotlivce říct mnohé. Od Prady po Moschino, přes Thoma Browna, návrháři pokračují v označování a doplňování řady přístrojů svými logy a identitami odlišitelnými spíše estetickým fetišem, aby vytvořili sběratelský artikl, kterým se můžeme pochlubit, zatímco držíme v kapse nejnovější verzi Applu.

Objednejte si předplatné Esquire

Předplatné

Doporučujeme

#man at his best