Home  /  Style  /  VW ID.2ALL: Takto elegantní bude elektrický trpaslík od VW

VW ID.2ALL: Takto elegantní bude elektrický trpaslík od VW

Wolfsburská společnost ukazuje studii, jak bude vypadat její budoucí základní elektromobil. Sériová výroba je plánována na rok 2025.
23.03.2023
Text: Alex Mayer
Foto: VW

S modelem ID.2all nyní VW ukazuje, jak si představuje elektromobilitu pro masy. Studie o velikosti Pola také vypadá jako Polo. Má však být více než jen předobrazem nového malého vozu. ID.2all je vůbec prvním modelem, který nese podpis nového šéfdesignéra Andrease Mindta, a tím i designový jazyk budoucího portfolia VW. Tímto se velkosériový výrobce oficiálně loučí s designem elektrické rodiny ID a v budoucnu se vrátí ke známému stylu VW, který se vyznačuje hranatými a nadčasovými prvky.

První ID s pohonem předních kol

S délkou 4,05 m je studie jen o málo kratší než Polo, ale o šest centimetrů širší (1,81 m) a o deset centimetrů vyšší (1,53 m). Vzhledem k tomu, že ID.2all poprvé kombinuje firemní platformu E-technology s pohonem předních kol, a využívá tak co nejlépe prostor, slibuje studie stejný prostor jako kompaktní vůz. Zavazadlový prostor má objem 440 litrů a po sklopení zadních sedadel se zvětší na maximálních 1330 litrů. Pokud se sklopí i opěradlo předního sedadla spolujezdce, lze v něm převážet předměty o délce až 2,20 metru. Další možnosti uložení poskytuje schránka o objemu 50 litrů pod zadní lavicí a uzamykatelný trezor.

Také v interiéru se VW zdržuje experimentů a raději připomíná své přednosti, jako je jasný design, vysoké standardy kvality a jednoduché ovládání. Palubní systémy se ovládají kombinací 12,9palcového dotykového displeje, tlačítek a otočných ovladačů na středových konzolích a multifunkčním volantu. Řidič získává další informace prostřednictvím 10,9palcového displeje za volantem a také head-up displeje.

Vyspělý elektrický základ VW nabízí motor o výkonu 166 kW/226 k pro rychlost až 160 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než sedm sekund. VW neuvádí žádné podrobnosti o akumulátorech studie - mělo by však být možné dosáhnout dojezdu až 450 kilometrů a ideální zastávky na nabití deseti až 80 procent kapacity za méně než 20 minut. Pomalejší nabíjení střídavým proudem je možné s výkonem až jedenáct kW. Sériovou verzi studie chce VW uvést na trh v roce 2025. Základní cena pod 25 000 eur by pak měla k novému elektromobilu přilákat širší publikum - za jaké ceny bude ID.2 k dostání u nás, zatím není známo.

EsquireMAN

Objednejte si předplatné Esquire

Časopis Esquire
Předplatné

Doporučujeme

#man at his best